Ostoehdot
Kaikki myyntiehdot on hyväksyttävä asiakkaan toimesta ennen maksun suorittamista. Tämä sisältää toimituksen, palautukset ja reklamaatioehdot.
1. Sopimus
Sopimus koostuu näistä myyntiehdoista, tilausratkaisussa annetuista tiedoista ja mahdollisista erikseen sovituista ehdoista. Jos tiedoissa on ristiriita, erikseen sovitut ehdot menevät edelle, elleivät ne ole ristiriidassa pakottavan lainsäädännön kanssa.
Sopimusta täydennetään lisäksi asiaankuuluvilla lainsäännöksillä, jotka säätelevät tavaroiden ostoa elinkeinonharjoittajien ja kuluttajien välillä.
2. Osapuolet
Myyjä on Ambient Lounge Suomi AS, Org.nr.: 916815700, info@ambientlounge.fi, puh. +47 403 34 453, ja jäljempänä nimityksellä myyjä/myyjä.
Ostaja on kuluttaja, joka tekee tilauksen, ja jäljempänä nimityksellä ostaja/ostaja.
3. Hinta
Ilmoitettu hinta tuotteelle ja palveluille on kokonaishinta, jonka ostaja maksaa. Tämä hinta sisältää kaikki verot ja lisämaksut. Lisäkustannuksia, joista myyjä ei ole ennen ostoa informoinut, ei ostajan tarvitse maksaa.
4. Sopimuksen solmiminen
Sopimus on sitova molemmille osapuolille, kun ostaja on lähettänyt tilauksensa myyjälle.
Sopimus ei kuitenkaan ole sitova, jos tarjouksessa tai ostajan tilauksessa on ollut kirjoitus- tai näppäilyvirhe, ja toinen osapuoli tiesi tai olisi pitänyt tietää tällaisesta virheestä.
5. Maksaminen
Jos ostaja käyttää luotto- tai pankkikorttia maksamiseen, myyjä voi varata ostosumman kortilta tilauksen yhteydessä. Kortti veloitetaan samana päivänä, kun tuote lähetetään.
Klarna maksutavat
Yhteistyössä Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi, tarjoamme seuraavat maksutavat. Maksu menee aina suoraan Klarnalle.
- Lasku: Eräpäivä on 14 Päivää siitä hetkestä, kun tuotteet on lähetetty. Laskuehdot löydät täältä.
- Tili: Klarna Tili on Klarnan tarjoama luottoraja, joka antaa kuluttajille mahdollisuuden maksaa ostoksensa kuukausittaisina erinä 1/24 (vähintään 95 NOK) kokonaissummasta. Lisätietoja Klarna Tilistä sekä yleiset laskuehdot ja standardoidut eurooppalaiset tiedot kuluttajaluotosta löydät täältä.
Täältä löydät lisätietoja Klarnasta, ja tästä voit lukea heidän käyttöehtonsa. Tällaisten tietojen käyttöä säädellään sovellettavan tietosuojalainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
Jotta voimme tarjota sinulle mahdollisuuden käyttää Klarnan maksutapoja, meidän on jaettava joitakin tietoja sinusta Klarnalle. Tämä tapahtuu vain, jos valitset Klarnan maksutavaksi. Klarna käyttää tietoja arvioidakseen, oletko kelvollinen käyttämään heidän maksutapojaan. Käytettyjä tietoja ovat nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, maksuhistoria sekä tilauksen tiedot, kuten maksutapa, toimitustyyppi, tilauksen yksityiskohdat ja vastaavat.
Tällaisten tietojen käyttöä säädellään sovellettavan tietosuojalainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
6. Toimitus
SÄKKITUOLIN PÄÄLLINEN + SÄKKITUOLIN TÄYTE (Funnelweb System)
Toimitusvaihtoehtomme takaa sinulle läpinäkyvän ja ilmaisen toimituksen koko tilauksellesi.
Tuotteiden toimitus asiakkaillemme kestää keskimäärin 5-12 arkipäivää. Kun toimitus lähetetään Postnordin tai Posten Norgespakken kautta, saat sähköpostiin seurantakoodin, jotta voit seurata toimituksen etenemistä. Tarjoamme myös paikallista toimitusta oman tai kolmannen osapuolen toimituspalvelun kautta.
Toimitustapa määrittää, miten saat tuotteen. Päällyste ja täyte lähetetään yleensä erikseen. Funnelweb System avulla on kuitenkin helppo saavuttaa täydellinen mukavuus nopean täytön jälkeen. Tämä järjestelmä antaa sinulle mahdollisuuden täyttää säkkituoli haluamallesi tasolle. Täyttöön liittyvissä kysymyksissä älä epäröi ottaa yhteyttä tai käydä täyttösivullamme. Saat usein tarpeeksi helmiä täyttääksesi säkkituolisi äärimmilleen, ja usein jää vielä vähän ylimääräistä.
Jos valitsemme paikallisen toimituksen oman tai kolmannen osapuolen palvelun kautta, tuote toimitetaan valmiiksi täytettynä. Silloin säkkituoli on käyttövalmis suoraan pakkauksesta, eikä sinun tarvitse huolehtia lisäpurkamisesta ja ylimääräisen pakkauksen käsittelystä. Säkkituoli on valmis rentoutumiseen, ja voit asettaa sen mihin tahansa kotiisi.
Jos haluat ottaa meihin yhteyttä tilaukseesi liittyen, käytä sähköpostiosoitetta info@ambientlounge.fi ja ilmoita tilausnumerosi, tai soita meille numeroon +47 403 34 453
Tässä on neljä tärkeää kohtaa:
1. Jos tilaat maasta, joka ei kuulu Suomi, olet vastuussa tuontiveroista ja muista rajat ylittävään kuljetukseen liittyvistä kustannuksista. Tämä on sinun vastuullasi eikä Ambient Lounge Suomi:n.
2. Sinun tulisi varmistaa, että olet tavoitettavissa määritetyssä osoitteessa, kun tuote toimitetaan. Tämä voi olla esimerkiksi koti- tai työosoite. Posti ottaa sinuun yhteyttä toimituksen järjestämiseksi.
3. Kiireellisiin toimituksiin tai erityistarpeisiin, soita meille ja autamme mielellämme ja avustamme tarpeitasi. Lisäkustannuksia 24-48 tunnin palvelusta saattaa syntyä.
4. Jos harkitset tuotteen palauttamista, lue palautuskäytäntömme, ota yhteyttä, jotta voimme antaa sinulle oikean palautusosoitteen tuotteelle.
7. Tuotteen riski
Tuotteen riski siirtyy ostajalle, kun hän tai hänen edustajansa on saanut tuotteet toimitetuksi kohdan 6 mukaisesti.
8. Peruuttamisoikeus
Ellei sopimus ole peruuttamisoikeudesta vapautettu, voi ostaja peruuttaa tuotteen ostamisen peruuttamisoikeuslain mukaisesti.
Ostajan on ilmoitettava myyjälle peruuttamisoikeuden käytöstä 14 Päivää kuluessa siitä, kun määräaika alkaa. Määräaikaan sisältyvät kaikki kalenteripäivät. Jos määräaika päättyy lauantaina, pyhäpäivänä tai juhlapyhänä, määräaikaa jatketaan lähimpään arkipäivään.
Peruuttamisaikaa pidetään noudatettuna, jos ilmoitus on lähetetty ennen määräajan päättymistä. Ostajalla on todistustaakka siitä, että peruuttamisoikeutta on käytetty, joten ilmoituksen tulisi tapahtua kirjallisesti (peruuttamislomake, Sähköposti tai kirje).
Yksittäisten tuotteiden oston yhteydessä peruuttamisaika alkaa siitä päivästä, kun tuote(t) on vastaanotettu.
Peruuttamisaikaa pidennetään 12 kuukauteen alkuperäisen määräajan päättymisestä, jos myyjä ei ennen sopimuksen tekemistä ilmoita peruuttamisoikeudesta ja standardisoidusta peruuttamislomakkeesta. Sama pätee, jos tietoa peruuttamisoikeuden ehdoista, määräajoista ja menettelyistä ei anneta. Jos elinkeinonharjoittaja antaa tiedot näiden 12 kuukauden aikana, peruuttamisaika päättyy kuitenkin 14 Päivää sen päivän jälkeen, kun ostaja on saanut tiedot.
Peruuttamisoikeuden käytön yhteydessä tuote on palautettava myyjälle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 Päivää ilmoituksesta peruuttamisoikeuden käytöstä. Ostaja kattaa suorat kustannukset tuotteen palauttamisesta. Myyjä ei voi asettaa maksua ostajan peruuttamisoikeuden käytöstä. 200 kr lisäkustannus voi syntyä, jos palautetut koiranpedin pesu on tarpeen.
Ostaja voi kokeilla tai testata tuotetta kohtuullisella tavalla määrittääkseen tuotteen luonteen, ominaisuudet ja toiminnan ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Jos tuotteen kokeilu tai testaus ylittää kohtuullisen ja tarpeellisen, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvon alentumisesta.
Myyjän on palautettava ostohinta ostajalle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 Päivää sen jälkeen, kun myyjä on saanut ilmoituksen ostajan päätöksestä käyttää peruuttamisoikeutta. Myyjällä on oikeus pidättää maksu, kunnes hän on saanut tuotteet ostajalta tai kunnes ostaja on esittänyt todisteet siitä, että tuotteet on lähetetty takaisin.
9. Viivästykset ja toimituksen puuttuminen - ostajien oikeudet ja vaatimusten ilmoittamisen määräaika
Vaatimusten esittämiseksi viivästyksestä tai muista sopimusrikkomuksista olisi ilmoitus todisteiden vuoksi hyvä tehdä kirjallisesti (esimerkiksi Sähköposti).
Täyttäminen
Ostaja voi vaatia kaupan täyttämistä ja myyjältä suoritusta. Ostaja ei kuitenkaan voi vaatia täyttämistä, jos on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos täyttäminen aiheuttaa myyjälle niin suuren haitan tai kustannuksen, että se on olennaisessa epäsuhteessa ostajan intressiin saada myyjä täyttämään sopimus. Jos vaikeudet poistuvat kohtuullisessa ajassa, voi ostaja silti vaatia täyttämistä.
Ostaja menettää oikeutensa vaatia täyttämistä, jos hän odottaa kohtuuttoman pitkään ennen vaatimuksen esittämistä.
Purkaminen
Jos myyjä ei toimita tavaraa toimitusajankohtana, ostajan on kehotettava myyjää toimittamaan tavara kohtuullisessa lisäajassa. Jos myyjä ei toimita tavaraa lisäajan kuluessa, voi ostaja purkaa kaupan.
Jos tavara toimitetaan kuluttajan asettaman lisäajan jälkeen tai toimitusajankohdan jälkeen, joka oli ratkaiseva sopimuksen solmimiselle, on vaatimus purkamisesta esitettävä kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun ostaja sai tietää toimituksesta.
10. Tavaran virhe - ostajan oikeudet ja reklamaatioaika
Jos tavarassa on virhe, ostajan on kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun virhe havaittiin tai olisi pitänyt havaita, ilmoitettava myyjälle, että hän aikoo vedota virheeseen. Ostaja on aina reklamoinut ajoissa, jos ilmoitus tehdään 2 kuukauden kuluessa siitä, kun virhe havaittiin tai olisi pitänyt havaita. Reklamaatio voidaan tehdä viimeistään kahden vuoden kuluessa siitä, kun ostaja otti tavaran haltuunsa. Jos tavara tai sen osa on tarkoitettu kestämään olennaisesti pidempään kuin kaksi vuotta, on reklamaatioaika viisi vuotta.
Reklamaatio myyjälle tulisi tehdä kirjallisesti.
Korjaus tai uudelleentoimitus
Ostaja voi valita vaatiiko virheen korjaamista tai vastaavan tavaran toimittamista. Myyjä voi kuitenkin vastustaa ostajan vaatimusta, jos vaatimuksen toteuttaminen on mahdotonta tai aiheuttaa myyjälle kohtuuttomia kustannuksia. Korjaus tai uudelleentoimitus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Myyjällä ei lähtökohtaisesti ole oikeutta tehdä useampia kuin kaksi korjausyritystä saman virheen osalta.
Hinnan alennus
Ostaja voi vaatia sopivaa hinnanalennusta, jos tavaraa ei korjata tai toimiteta uudelleen. Tämä tarkoittaa, että alennetun ja sovitun hinnan suhde vastaa tavaran arvon suhdetta virheellisessä ja sopimuksen mukaisessa kunnossa. Jos erityiset syyt puoltavat sitä, voidaan hinnanalennus sen sijaan asettaa vastaamaan virheen merkitystä ostajalle.
Purkaminen
Jos tavaraa ei korjata tai toimiteta uudelleen, voi ostaja myös purkaa kaupan, kun virhe ei ole vähäinen.
11. Myyjän oikeudet ostajan sopimusrikkomuksen yhteydessä
Jos ostaja ei maksa tai täytä muita sopimuksen tai lain mukaisia velvoitteita, eikä tämä johdu myyjästä tai myyjän puolella olevista syistä, voi myyjä kuluttajansuojalain luvun 9 sääntöjen mukaisesti olosuhteiden mukaan pidättää tavaran, vaatia täyttämistä sopimuksesta, vaatia sopimuksen purkamista sekä vaatia korvausta ostajalta. Myyjä voi myös olosuhteista riippuen vaatia korkoa myöhästyneestä maksusta, perintäkuluja ja kohtuullista maksua noutamattomista tavaroista.
Täyttäminen
Myyjä voi pitää kiinni kaupasta ja vaatia ostajaa maksamaan kauppahinnan. Jos tavara ei ole toimitettu, menettää myyjä oikeutensa, jos hän odottaa kohtuuttoman kauan vaatimuksen esittämistä.
Purkaminen
Myyjä voi purkaa sopimuksen, jos ostajan puolelta on olennaista maksun laiminlyöntiä tai muuta olennaista sopimusrikkomusta. Myyjä ei kuitenkaan voi purkaa sopimusta, jos koko kauppahinta on maksettu. Jos myyjä asettaa kohtuullisen lisäajan sopimuksen täyttämiselle ja ostaja ei maksa tämän ajan kuluessa, voi myyjä purkaa kaupan.
Korot myöhästyneestä maksusta/perintäkulut
Jos ostaja ei maksa kauppahintaa sopimuksen mukaisesti, voi myyjä vaatia korkoa kauppahinnasta viivästyskorkolain mukaan. Maksun laiminlyönnin tapauksessa vaatimus voi, ennakkoilmoituksen jälkeen, lähettää ostajalle, joka voi tällöin joutua vastuuseen perintälain mukaisista maksuista.
Maksu noutamattomista ei-ennakkomaksetuista tavaroista
Jos ostaja jättää noutamatta maksamattomat tavarat, voi myyjä veloittaa ostajalta maksun. Maksu saa enintään kattaa myyjän todelliset kulut tavaran toimittamisesta ostajalle. Tällaista maksua ei voida veloittaa alle 18-vuotiailta ostajilta.
12. Takuu
Myyjän tai valmistajan antama takuu antaa ostajalle oikeuksia lisäksi niihin, jotka ostajalla jo on pakottavan lainsäädännön mukaan. Takuu ei siten rajoita ostajan oikeutta reklamoida ja vaatia korvausta viivästyksen tai virheiden osalta kohdissa 9 ja 10.
13. Henkilötiedot
Myyjä on vastuussa kerättyjen henkilötietojen käsittelystä. Ellei ostaja anna suostumustaan muuhun, voi myyjä henkilötietolain mukaisesti kerätä ja tallentaa vain ne henkilötiedot, jotka ovat tarpeellisia myyjän velvoitteiden täyttämiseksi sopimuksen mukaisesti. Ostajan henkilötietoja luovutetaan muille vain, jos se on tarpeellista myyjän sopimuksen toteuttamiseksi ostajan kanssa tai lain määräämissä tapauksissa.
14. Riidanratkaisu
Valitukset osoitetaan myyjälle kohtuullisessa ajassa, ks. kohdat 9 ja 10. Osapuolten tulee pyrkiä ratkaisemaan mahdolliset riidat sovinnollisesti. Jos tämä ei onnistu, voi ostaja ottaa yhteyttä Kuluttajaneuvontaan sovittelua varten. Kuluttajaneuvonta on saatavilla puhelimitse 23 400 500 tai www.forbrukerradet.no.